پذیرش ( اکسپت) مقاله | هر آنچه باید بدانید

پذیرش ( اکسپت) مقاله | هر آنچه باید بدانید

پذیرش ( اکسپت) مقاله

پذیرش یا همان اکسپت مقاله روندیست در مجله مورد نظر پس از سابمیت مقاله و طی کردن مراحل داوری و قبول مقاله از جانب داوران مجله طی می شود تا مقاله به مرحله پابلیش برسد. در واقع پذیرش نوعی اطلاع رسانی می باشد که مقاله شما جهت انتشار مورد قبول واقع شده است.

عواملی که در پذیرش و چاپ مقاله مهم است

در پذیرش و چاپ مقاله مهمترین عوامل به شرح زیر می باشد:
•    عنوان مقاله: عنوان یا همان موضوع مقاله مهمترین بخش در پذیرش مقاله می باشد. چراکه اولین بخش از هر مقاله موضوع می باشد و سردبیر، داور و خواننده مقاله به این موضوع اهمیت ویژه ای می دهند. در انتخاب موضوع مناسب نوآوری را همواره در نطر داشته باشید. بدونه نواوری مقاله شما هیچ کجا مورد پذیرش قرار نمیگیرد. در مجلات معتبر مانند ژورنال های ISI همواره نوآوری موضوع نقشی مهم در اکسپت مقاله دارد. به منظور بالا رفتن راندمان کار موضوع را تا می توانید جزئی و علمی بنویسید و نوع آوری را حتما در میان کلمات بگنجانید و از کلی گویی بپرهیزید.
•    سبک نگارش: سبک نگارش مقاله بسیار مهم است. اینکه شما از بحث اضافه پرهیز کرده و با مناسبترین و علمی ترین جملات خواننده را وادار کنید تا پس از اتمام هر جمله شروع به خواندن جمله بعد نماید بسیار ضروری می باشد. در سبک نگارش رعایت اصولی علمی و ادبی مهم است و محقق می تواند با یک نگارش خوب یک مقاله معمولی را در بهترین مجلات اکسپت کند.
•    ترجمه مقاله: ترجمه مقاله را می توان مهمترین بخش پس از اتمام نگارش مقاله دانست. به خصوص برای ما ایرانی ها که همواره این بحث چالش برانگیز بوده است. ادعاهای فراوانی می شود در ارتباط با ترجمه مقاله و بسیاری از موسسات ادعای ترجمه نیتیو مقاله را دارند که این ادعا کاملا دروغ است. شما حتما پس از ترجمه مقاله خود یکبار به ویرایش آن بپردازید چراکه بیشتر ترجمه های ما تحت اللفظی می باشد و این سبب می شود تا معنی جملات شما تغییر، ساده و در برخی موارد مقاله شما را احمقانه جلوه دهد. برای همین است که بسیاری از مجلات در ابتدای ارسال مقاله و پیش از داوری مقاله با ترجمه بد را ریجکت می کنند. سعی کنید خود نیز در ترجمه مقالتان دخیل باشید.
•    بحث و بررسی نتایج: بزرگترین ایرادی که محققین ایرانی دارند بخش بحث بر روی نتایج است. در اکثر تحقیقات داخلی اعم از انجام رساله دکتری و پایان نامه ارشد دانشجویان به هنگام انجام فصل چهارم به جای بحث بر روی نتایج طوطی وار نتایج موجود در اشکال، نمودارها و جداول را دوباره گویی می کنند با آنکه خبر ندارند خواننده همین اعداد و ارقام را خود می تواند از نمودارهای شما بخواند. اصل بخش نتایج بحث بر روی آن ها می باشد بدین صورت که شما باید دلیل هر نتیجه ای که بدست آورده اید را با ذکر منبع تشریح کنید و برای هر دلیل یک منبع معتبر داشته باشید به عنوان مثال: به دو جمله زیر که در انجام مقاله isi عمران به کار می رود، توجه کنید.
"همانگونه که نتایج نشان می دهد افرودن نانو رس به بتن سبب افزایش مقاومت فشاری آن می گردد. بیشترین مقدار بدست آمده برای نمونه با 3 درصد نانو رس می باشد که مقاومت 50 مگاپاسکالی از خود نشان داده است."
در اکثر مقالات علمی و متون تحقیقاتی بحث نتایج به همینجا ختم میشود که درواقع یک کار تکراری بوده و در اکثر مقالات سبب ریجکت آن و یا ریوایز آن می گردد. این درحالی می باشد که دانشجو می تواند با اضافه کردن چند جمله به متن آن را کاملا علمی و مورد تایید نماید.
"همانگونه که نتایج نشان می دهد افرودن نانو رس به بتن سبب افزایش مقاومت فشاری آن می گردد. بیشترین مقدار بدست آمده برای نمونه با 3 درصد نانو رس می باشد که مقاومت 50 مگاپاسکالی از خود نشان داده است. عمده دلیل این مقاومت می تواند به دلیل خاصیت فیلری نانو رس باشد، نانو رس به دلیل ریز بودن به صورت فیلر عمل کرده و با قرار گیری در میان سنگ دانه ها سبب انسجام و برقرار پیوند میان سنگ دانه ها شده که فرایند انتقال نیرو و بهبود عملکرد بتن تحت فشار را سبب می گردد[رفرنس]"
افزودن همینجمله با منبع آن سبب می شود کلاس کاری شما تغییر کرده و از بک مبتدی به سک حرفه ای تبدیل شوید.
•    انتخاب مجله مناسب: بسیاری از شما شاهد آن بوده اید که مقاله تان به دلیل Out of scope بودن توسط منشی و سردبیر ژورنال ریجکت شده است دلیل آن این است که موضوع شما با موضوعات مورد علاقه و زمینه مجله مغایرت داشته است و دانشجو باید پیش از ارسال مقاله و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اقدام به مطالعه بخش اسکوپ مجله نماید. در صورتی که موضوع شما مرتبط با اسکوپ مجله نبود از ارسال مقاله خود به آن مجله اجتناب کنید، مگر آنکه در مقالات چتپ شده مجله جستجو کنید و حداقل 5 الی 10 مقاله مرتبط با موضوع خود که اخیرا پذیرش و چاپ شده اند را بیابید و سعی کنید از این مقالات در مقاله خود بهره ببرید. با اینحال این روش ریسک حدودا پنجاه درصدی دارد.
•    فرمت مقاله: فرمت بندی هر مجله مختص خود آن مجله بوده و دانشجو باید پیش از ارسال مقاله به مجله آن را از وبسایت مجله دانلود کرده و تغییرات لازم را بر روی مقاله خود اعمال نماید. مشکل داشتن فرمت ممکن است سبب ریجکت مقاله شما نشود ولی زمان زیادی از شما خواهد گرفت.
در کل پذیرش مقاله در مجلات معتبر حدودا 6 الی 8 ماه زمان می برد و پس از تایید مقاله توسط داوران نامه پذیرش به ایمیل نویسنده ها ارسال می شود. همچنین این نامه در پرتال نویسنده مسئول که به هنگام سابمیت مقاله در وبسایت مجله ایجاد کرده است نیز قابل دریافت می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با اکسپت مقاله و یا چاپ آن با ما در ارتباط باشید.
 

۱۴۰۰/۰۵/۲۹
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب